Godkendt af Finanstilsynet
Persondatapolitik
Denne persondatapolitik beskriver, hvordan Tietgen Pension håndterer behandling af persondata i forbindelse med vores forretningsgange, herunder markedsføring, ydelsesleverance, anti-hvidvaskprocedurer, sikkerhedstiltag, samt brugen af vores hjemmeside.
Dataansvarlig
Hos Tietgen Pension er vi dataansvarlige for behandlingen af de personoplysninger, vi indsamler fra vores kunder.
Den juridiske enhed ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger er:
Tietgen Pension ApS
CVR-nr. 44855089
Vandtårnsvej 77
2860 Søborg
Danmark
Kontaktinformation
Det er ikke et krav, at vi hos Tietgen Pension har en ekstern DPO tilknyttet. Du er dog altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål om vores behandling af dine personoplysninger. Vores kontaktoplysninger er telefon +45 23 67 42 72 eller e-mail: admin@tietgenpension.dk.
Beskrivelse af behandlingsaktiviteter
Vi behandler dine personoplysninger til flere formål, som beskrevet nedenfor:
Markedsføring til potentielle kunder
Vi anvender personoplysninger i forbindelse med vores markedsføringsindsatser for at målrette og tilpasse vores kommunikation til dig baseret på dine præferencer og adfærd. Dette inkluderer udsendelse af nyhedsbreve og andet markedsføringsmateriale, som du har tilmeldt dig. Til dette formål behandler vi almindelige personoplysninger såsom navn, telefonnummer og e-mail.
Brugen af dine personoplysninger til markedsføring er baseret på databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvor vores legitime interesse er at markedsføre vores ydelser til potentielt interesserede parter. Vi sletter dine oplysninger, hvis det står klart, at du ikke ønsker vores ydelser, eller hvis vi ikke hører yderligere fra dig, dog tidligst efter 3 måneder og senest efter 12 måneder.
Levering af vores rådgivningsydelser til kunder
Når du vælger at benytte vores rådgivningsydelser, så bruger vi dine personoplysninger til at administrere og levere rådgivning til dig effektivt. Dette omfatter rådgivning og formidling af pensionsløsninger. Oplysningerne omfatter dit fulde navn, CPR-nummer, adresse, kontaktinformationer, beskæftigelse, løn og andre relevante data, som din risikovillighed og præferencer relateret til investeringer og opsparing.
Behandling af dine personoplysninger til levering af vores ydelser er baseret på databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (nødvendig for at indgå eller opfylde en kontrakt) og artikel 6, stk. 1, litra c (nødvendig for at overholde juridiske forpligtelser).
Anti-hvidvask og modvirke terrorfinansiering
For at overholde hvidvasklovgivningen behandler vi nødvendige personoplysninger for at sikre, at vi kan identificere dig som kunde. Dette inkluderer navn, adresse, nationalitet, og CPR-nummer. Disse oplysninger kan kræve verifikation via dokumentation såsom pas eller kørekort.
Brug af vores hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside kan vi anvende cookies for at forbedre din brugeroplevelse og sikre hjemmesidens funktionalitet.
Videregivelse og opbevaring
Vi deler kun oplysninger med tredjeparter hvor det er nødvendigt, såsom IT-leverandører og finansielle institutioner, og kun i det omfang det er nødvendigt for at levere vores tjenester.
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse svarende til databeskyttelsesforordningens krav.
Vi opbevarer dine data så længe det er nødvendigt for de angivne formål, eller så længe det kræves ifølge lovgivningen.
Databehandlere
Når vi benytter samarbejdspartnere eller leverandører, hvor vi deler dine personoplysninger, bliver de vores databehandlere. Det er vores ansvar at sikre, at de passer godt og ordentligt på dine oplysninger.
Sikkerhed i behandling af dine oplysninger
Vi har indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, så dine personoplysninger behandles sikkert hos os. Det har vi gjort på baggrund af risikovurdering af behandlingen af oplysninger.
Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen forskellige rettigheder i forhold til vores behandling af dine oplysninger. Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, som vi nævner nedenfor, bedes du kontakte os.
Ret til at få indsigt
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig.
Ret til at få rettet oplysninger
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til at få slettet oplysninger
I nogle tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, dog ikke i alle tilfælde, da vi kan være forpligtet til at gemme oplysningerne.
Ret til at få begrænset behandling af oplysninger
Du har i nogle tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
Ret til at gøre indsigelse
Du har i nogle tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger eller indsigelse mod direkte markedsføring.
Ret til at udleveret oplysninger
Du har i nogle tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden.
Ret til at trække dit samtykke tilbage
I de tilfælde hvor vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
Klage over vores behandling af dine oplysninger
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, så skal du gøre det til Datatilsynet. Du kan finde kontaktinformation på www.datatilsynet.dk